بورسیه در آلمان

تحصيل در بهترين دانشگاه هاي آلمان، شرايط بورسيه در آلمان، تحصيل بدون هزينه در آلمان، تحصيل در دکترا در آلمان

Study in Germany,Undergraduate studyin Germany,studying ina doctorate inGermany
تحصيل در دانشگاه‌هاي آلمان، با وجود تنوع رشته‌ها و امکانات مناسب، با دشواري‌هايي نيز همراه است.تحصيل در دانشگاه هاي آلمان به دليل کيفيت بسيار بالاي آموزشي اين دانشگاه ها و رتبه بسياربالاي دانشگاه هاي آلمان در رنکينگ هاي جهاني، هميشه مورد استقبال گسترده علاقمندان به تحصيل بوده است.
يکي از موضوعات مهمي که امروزه در رابطه با کشور آلمان مورد بحث قرار مي گيرد اخذ بورسيه تحصيلي در کشور آلمان مي باشد.
آنچه براي متقاضيان خارجي علاقه‌مند به تحصيل در آلمان، در مرحله اول حائز اهميت است، تامين مالي است. علاوه بر کارهاي دانشجويي با حقوق ماهي ???يورو، راه آسان‌تري نيز براي تامين مخارج زندگي وجود دارد و آن دريافت بورس تحصيلي است.

بورسيه آلمان عنوان نوعي از کمک هزينه‌ي مالي براي دانشجويان دانشگاه‌هاي آلمان است که از سال ????ميلادي از سوي دولت اين کشور و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي تامين و به متقاضيان داده مي‌شود.
سوالات بسيار زيادي براي دريافت بورس در کشور آلمان وجود دارد مانند: شرايط دريافت پذيرش تحصيلي در آلمان، سطح معلومات مورد نياز در زبان آلماني، چگونگي دريافت رواديد دانشجويي و اجازه‌‌ي اقامت در کشور آلمان، که افراد در زمينه بورس در آلمان ميپرسند.
اولين سوالي که هميشه ذهن افراد را در زمينه بورس تحصيلي در کشور آلمان به خود مشغول کرده است، سنجش زبان آلماني در کشور آلمان مي باشد و اينکه چگونه سطح معلومات متقاضي در زبان آلماني سنجيده مي‌شود؟
براي تحصيل در مراکز آموزش عالي آلمان، ارائه‌ي مدارکي که نشان‌ دهنده‌ي تسلّط کافي داوطلب به زبان آلماني است، ضروري است.همانطور که مشاهده فرموديد يکي از لازمات گرفتن بورس در کشور آلمان داشتن مدرک زبان آلماني است.
تنها داوطلب‌هايي که قصد تحصيل در رشته‌هاي بين‌المللي را دارند، از اين قاعده مستثني هستند. براي دريافت اين مدارک مي‌توان در آزمون‌هاي زبان ويژه‌اي که هم در ايران و هم در آلمان برگزار مي‌شوند، شرکت کرد.

موسسه حقوقي ملک پور در باب موضوع کلاس هاي زبان براي شما خدمات ويژه اي را ارائه مي دهد و شما مي توانيد با اطمينان خاطر مسير خود را انتخاب نماييد.

تحصيل در مقطع کارشناسي در آلمان

براي تحصيل در مقطع کارشناسي در دانشگاه هاي آلمان، فرد مي بايست دانشجوي مقطع کارشناسي در دانشگاه هاي سراسري داخل کشور بوده و يا قبولي آزمون سراسري را داشته باشد. به عبارت ديگر صرفاً با داشتن ديپلم و يا پيش دانشگاهي در اکثر موارد نمي توان مستقيم براي اخذ پذيرش در دانشگاه هاي آلمان اقدام نمود.

 

آن دسته از دانشجوياني که دانشجوي سال سوم کارشناسي در دانشگاههاي (آزاد، غيرانتفاعي و پيام نور) هستند مي توانند با اخذ پذيرش از دانشگاههاي آلمان بدون گذراندن دوره کالج مستقيماً تحصيل خود در مقطع کارشناسي را شروع کنند.

تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد در آلمان

براي متقاضيان مقطع کارشناسي ارشد، داشتن کارشناسي از دانشگاه هاي سراسري الزامي است و چنانچه دانشجو داراي مدرک ليسانس از دانشگاه هاي غير سراسري ازاد، غير انتفاعي، پيام نور، علمي کاربردي، و…مي باشد، براي ورود مستقيم به دوره کارشناسي ارشد مي بايست داراي سوابق تحصيلي عالي باشد.

مهمترين نکته اي وجود دارد انتخاب افراد براي ورود به کشور و تصميم نهايي در خصوص پذيرفتن و يا رد کردن فارغ التحصيلان دانشگاه هاي مختلف مستقيماً توسط دانشگاه ها اتخاذ مي گردد.رزومه تحصيلي، کاري و آموزشي شما اين موضوع را روشن خواهد کرد.

دانشگاه ها با توجه به موضوعاتي که ذکر شد اين شرايط را براي لفراد فراهم ميکنند که فرد مستقيم وارد مقطع بعدي مي شود و يا بايد به صورت پيش نياز يک سري از واحد ها را بگذراند.

تحصيل در مقطع دکترا در آلمان
طول مدت دوره دکترا در آلمان 4 سال مي باشد اين دوره به زبان انگليسي و آلماني قابل ارائه مي باشد. جهت ادامه تحصيل در مقطع دکترا اين کشور به زبان آلماني دانشجو بايد مدرک زبان آلماني را داشته باشد. همچنين جهت ادامه تحصيل به زبان انگليسي در اين مقطع ارائه مدرک زبان آيلتس به همراه موافقت استاد راهنما الزامي است. داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسي ارشد از اصلي ترين شروط اخذ پذيرش در مقطع دکترا در دانشگاههاي اين کشور مي باشد. داشتن پروپوزال مناسب با تائيديه استاد راهنما از ديگر فاکتورهاي تأثير گذار در روند پذيرش در اين مقطع مي باشد.

دانشجويي که براي دوره دکترا برنامه ريزي مي کند،بايد با استادي از دانشگاه هاي آلمان که در رشته مورد نظر به عنوان متخصص شناخته مي شود، ارتباط برقرار کند.البته يافتن استاد راهنما کار ساده اي نيست،چرا که اساتيد اغلب از ميان شمار زياد درخواست هاي رسيده، ترجيحاً دانشجويي را انتخاب مي کنند که از دوره هاي قبل مي شناسند.با اين وجود ارسال در خواست همراه با يک طرح پايان نامه خوب، خالي از فايده نيست.