چگونه چاقی موضعی را از بین ببریم؟

اين سؤال بسياري از افراد، چه لاغر و چه چاق است که؛
آيا مي توان چربي قسمت خاصي از بدن را کاهش داد؟
پاسخ خير است. شما نمي توانيد با رژيم لاغري سريع، تصميم بگيريد که قسمت خاصي از بدنتان را لاغر کنيد. هر رژيمي را که رعايت کنيد يا هر نوع ورزشي را که انجام دهيد، اين بدن شما است که تصميم مي گيرد چربي کدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتي با ورزش هم، فقط عضلات اندام خاصي از بدن پرورش مي يابد ولي چربي آن منطقه نمي سوزد.

چگونه چربي اضافي ران ها را از بين ببريم؟
هر يک از ما داراي ساختار بدني خاصي هستيم و در اثر اضافه شدن وزن، چربي در مناطق خاصي از بدن ما انباشته مي شود و تنها راه تغيير حجم چربي در يک منطقه خاص مثل ران ها، تغيير عادات غذايي است. با رعايت يک « رژيم لاغري اصولي و علمي» چربي بدن مي سوزد. اين رژيم لاغري، يک رژيم کلي براي تمام بدن است نه فقط براي يک قسمت از آن. اگر چربي در منطقه ران جمع شده باشد با اجراي رژيم لاغري به مرور ران ها متناسب مي شوند. ولي انجام اين امر در يک شب امکان پذير نيست. پس فردي که رژيم لاغري مي گيرد، بايد صبر و حوصله فراواني داشته باشد. يک رژيم متعادل و مناسب رژيمي است که مقادير بالايي ميوه و سبزي و کربوهيدرات هاي پيچيده داشته باشد ومقدار چربي آن کم باشد و نياز پروتئين بدن را تأمين کند.
تنها راه غير رژيمي بر طرف کردن چربي ران، ليپوساکشن (برداشتن چربي اضافي بدن با عمل جراحي) است که علاوه بر مشکلات و هزينه فراوان، اثرش بسيار موقتي است و با پرخوري، ران ها مجدداً به حالت اوليه باز مي گردند.
در مورد ورزش هم بايد بگويم که هيچ نوع ورزش خاصي وجود ندارد که چربي منطقه خاصي از بدن را از بين ببرد، بلکه عضلات آن قسمت را قوي مي کند.
چگونه از شر اين چربي ها خلاص شويم؟
يک شروع خوب براي اين کار، دقت در ميزان مصرف چربي ها و قندها است. خيلي از افراد بر اين عقيده اند که ما خيلي کم چربي مصرف مي کنيم ولي حقيقت امر اين است که بدون اينکه خودشان احساس کنند، خيلي بيشتر از نيازشان چربي مصرف مي کنند. چون بسياري از چربي هاي دريافتي ما در غذا مخفي است و ما متوجه نمي شويم که مقدار زيادي چربي مصرف کرده ايم.

مثلاً سس موجود در ساندويچ حداقل ? گرم چربي دارد يا يک مشت بادام زميني ?? گرم چربي دارد يا يک فنجان شير معمولي ? گرم چربي دارد. پس ما چربي را مصرف مي کنيم بدون آنکه خودمان متوجه شويم.
ولي منظور ما اين نيست که شير و بادام زميني را که داراي فوايد زيادي هستند، مصرف نکنيد.
بلکه بايستي به مقدار کافي و لازم از اين دو ماده غذايي و ساير خوراکي ها دريافت کنيد. به اين صورت که اگر در معرض چاقي هستيد از لبنيات کم چربي (حداقل ? ليوان در روز) و نيز آجيل به مقدار حساب شده استفاده کنيد.

و در نهايت؛
براي آنکه اندامي متناسب داشته باشيم، هميشه بايد مراقب آنچه که مي خوريم باشيم و به طور منظم ورزش ونرمش کنيم.

پس بطور خلاصه مي توان گفت:
اجراي يک رژيم متعادل، انجام تمرينات ورزشي ملايم و داشتن صبر و حوصله فراوان، به شما کمک مي کند که اندام خوش فرم و متناسبي داشته باشيد.