درباره و هزینه های زندگی درآلمان

آلمان با نام رسمي جمهوري فدرال آلمان ، کشوري در قاره اروپا با پايتخت برلين است. آلمان از شمال با درياي شمال ، دانمارک و درياي بالتيک ، از شرق با لهستان و جمهوري چک ، از جنوب با اتريش و سويس و از غرب با فرانسه، بلژيک ، لوکزامبورگو هلند مرز دارد. مساحت آن ??????? کيلومتر مربع است و با ?? ميليون نفر، پرجمعيت‌ ترين کشور اروپا است.
آلمان داراي نظام سياسي جمهوري فدرال دموکراتيک پارلماني بوده و داراي ?? ايالت است . اين ايالت‌ها مي‌توانند در برخي مسايل مستقل عمل کنند.
آلمان هم اکنون يکي از صنعتي ترين کشورهاي جهان است و به عنوان ثروتمندترين عضو اتحاديه اروپا ، موتور اقتصاديِ حوزه? پوليِ يورو محسوب مي‌شود. شهرهاي بزرگ آلمان برلين ، هامبورگ، مونيخ و فرانکقورت مي‌باشند. جمهوري فدرال آلمان يکي از اعضاي سازمان ملل متحد ، ناتو، کشورهاي گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنيان گذاران اتحاديه اروپا است.

آب و هواي آلمان
آلمان در منطقه? بادهاي معتدل و خنک غربي ميان اقيانوس اطلس و آب و هواي قاره‌اي در شرق قرار گرفته‌ است. دامنه? تغيير دما در آن اندک است. ريزش باران در تمام فصول ادامه دارد. ميانگين دما در زمستان بين ?/? درجه? سانتي‌گراد در مناطق پست و منهاي شش درجه در مناطق کوهستانئ در نوسان است. (زبان آلماني)
ميانگين دما در ماه ژوئيه بين ?? درجه سانتي‌گراد در مناطق پست و ?? درجه سانتي‌گراد در دره‌هاي محفوظ جنوب است. دشت‌هاي پست اطراف راين با آب و هوايي ملايم، بايرن عليا با گاه‌گداري بادهاي خشک و گرم از سمت جنوب، کوه‌هاي آلپ و منطقه? هارتس با بادهاي تند، تابستان‌هايي خنک و زمستان‌هايي پر برف از اين قاعده تبعيت نمي‌کنند. اين مناطق داراي آب و هوايي ويژه هستند.