ادویه هایی برای رسیدن به تناسب اندام

بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مبارزه با گرسنگي و افزايش طعم و مزه غذا، فقط چند مورد از معجزات ادويه‌هاست، اين فوايد در فصول سرد سال بيشتر هم مي‌شود. ما به شما مي‌گوييم که چرا بايد در اين فصل غذاهايتان را پر از ادويه کنيد.ادويه دارکردن مواد غذايي، عطر و طعم طبيعي به آنها مي‌بخشد، که باعث کاهش مقدار چربي و نمکي مي‌شود که شما نياز داريد براي خوشمزه و دلچسب کردن غذا به آن بزنيد. يکي از روشهاي کنترل وزن، کاهش نمک در رژيم غذايي است.

نمک موجب احتباس آب در بدن شده و وزن را بالا مي‌برد. با استفاده از ادويه به جاي نمک، مصرف آن را کم کرده و علاوه بر کاهش وزن با کاهش فشار خون به سلامت قلبي خود نيز کمک مي‌کنيد.همچنين، يک مطالعه نشان داد که ادويه جات غني از آنتي اکسيدان مانند دارچين، فلفل قرمز و... سوخت و ساز را بالا برده و مي‌توانند منجر به سوزاندن چربي در بدن و تناسب اندام شده و مانع تجمع چربي اضافي در بدن مي‌شوند.

ادويه‌جات با ايجاد احساس سيري ميل شديد به غذا را کنترل و ظاهر و طعم غذا را بهتر مي‌کنند. غذاهاي خوشمزه و با ظاهر خوب احساس رضايت خاطر بيشتري ايجاد مي‌کنند. اگر غذا رضايت بخش نباشد، احتمال پرخوري در شما افزايش مي‌يابد.

عادت کنيد به خوراکي‌ها و ميان وعده‌هايي که قبلا درست مي‌کرديد ادويه اضافه کنيد. مثلا اگر مي‌خواهيد رنگ سبز بد سوپ عدس را تغيير دهيد، به آن زردچوبه اضافه کنيد تا زرد شود.اگر مي‌خواهيد مزه خوراک مرغ شيرين خود را تغيير دهيد کمي فلفل به آن اضافه کنيد و...

9 ادويه زير مي‌توانند به کاهش وزن کمک کرده و عطر و طعم طبيعي را به غذاي شما اضافه کنند :

جينسينگ
برخي از انواع جينسينگ مي‌تواند سوخت و ساز بدن را زياد کرده و انرژي را افزايش دهد. با توجه به تحقيق دانشگاه مريلند، جينسينگ Panax به طور خاص داراي خواص کاهش وزن بوده و در تناسب اندام موثر است.

فلفل قرمز
فلفل قرمز با عنصر اصلي خود يعني، کپسايسين، بدن را گرم کرده و به سوزاندن چربي کمک و اشتها را سرکوب مي‌کند. همچنين با توجه به پژوهش‌هاي انجام شده در دانشگاه پاردو، با افزايش سوخت و ساز بدن، سبب مي‌شود بدن کالري بيشتري بسوزاند و در نتيجه به تناسب اندام ايده آل تان برسيد.

دارچين
دارچين، قند خون و کلسترول LDL (نوع بد) را کاهش مي‌دهد. مطالعات نشان مي‌دهند که اين ماده مي‌تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولين را افزايش دهد و اين يعني کاهش احتمال ابتلا به ديابت. براي ايجاد طعم شيريني از دارچين استفاده کنيد.

فلفل سياه
اين ادويه محبوب خانواده‌ها مي‌تواند سوخت و ساز بدن را از طريق ماده اصلي آن، يعني پپرين افزايش دهد. فلفل سياه نه تنها به بهبود هضم غذا کمک مي‌کند بلکه موجب افزايش سرعت سوزاندن چربي و در نتيجه آن تناسب اندام نيز مي‌گردد. بر اساس تحقيق دانشگاه اوکلاهما، در واقع، فلفل سياه مي‌تواند به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقيقه، کالري بسوزاند.

خردل
خردل در واقع يک ماده عالي براي کاهش وزن و تناسب اندام است. محققان موسسه پلي تکنيک دانشگاه آکسفورد انگلستان مي‌گويند که يک قاشق چايخوري مي‌تواند سرعت متابوليسم را تقريبا 25 درصد افزايش دهد.

زردچوبه
زردچوبه، اين ادويه نارنجي روشن، به شکستن چربي و به تنظيم متابوليسم بدن کمک مي‌کند. با توجه به تحقيقات دانشگاه کلمبيا زردچوبه همچنين در کاهش خطر ابتلا به ديابت موثر است.

زنجبيل
مطالعات نشان مي‌دهند که زنجبيل مي‌تواند اشتها را سرکوب کرده، به هضم غذا و تناسب اندام کمک کند، سموم را از بدن خارج کرده و با بالا بردن درجه حرارت بدن به افزايش متابوليسم منجر شود. چه کسي مي‌دانست که زنجبيل اين همه قدرت دارد؟

هل
هل موجب افزايش متابوليسم و کاهش چربي اشباع شده مي‌گردد. همچنين مي‌تواند به هضم سالم غذا کمک کند.

زيره
زيره ضمن اينکه به مراحل هضم غذا و توليد انرژي کمک مي‌کند، سيستم ايمني بدن را نيز تقويت مي‌کند. با توجه به برخي از پژوهش‌ها همچنين ممکن است براي کساني که مبتلا به آسم، ورم مفاصل، بيماري‌هاي کليه و سرطان روده بزرگ هستند نيز مفيد باشد.