تناسب اندام با گریپ فروت

همانطور که می دانید کاهش وزن همراه با مشکلاتی است که بزرگترین و اصلی ترین آن برای افراد با اندامی نا متناسب افتادگی پوست و چروکیدگی آن است که اگر با دقت به نکات سلامت و رژیم های لاغر وزن کم کنید از این مشکلات دور خواهید بود.

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه گریپ فروت قدرت بی نظیری در سوزاندن و از بین بردن چربی ها دارد، در عین حال نسبت به مصرف همزمان گریپ فروت با برخی داروها به دلیل ایجاد برخی عوارض هشدار داد.

لاغر کننده قهرمان ما در این بخش گریپ فروت است که میوه ای سرشار از ویتامین C و پتاسیم است همچنین این میوه منبعی غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی است.
انواع سرخ و صورتی گریپ فروت سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند.
این میوه دارای بیوفلاوونوئید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. گریپ فروت ممکن است در افراد حساس به مرکبات واکنش حساسیت زا ایجاد کند.

گریپ فروت

گریپ فروت، میوه ای مفید برای متعادل کردن وزن بدن است و فیبر گیاهی فراوان آن گرسنگی را فرو می نشاند. گریپ فروت سرشار از پکتین (فیبر محلول) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.
این میوه عمل هضم را آسان می کند و ترشح شیره معدی و کیسه صفرا را سرعت می بخشد.
افرادی که به مرکبات حساسیت دارند، احتمال دارد در برابر گریپ فروت نیز از خود حساسیت نشان دهند. این حالت ممکن است به خاطر خود میوه یا روغن موجود در پوست آن باشد.
مصرف آن خون را تصفیه و کلیه و کبد را پاک می کند. ضد خونریزی بواسیر است. میوه ای خنک است و عطش را رفع می کند. اختلالات مفصلی را درمان می کند. برای افرادی که موهای سرشان می شکند، تجویز می شود.
گریپ فروت، علاوه بر مواد معدنی (آهن و کلسیم) دارای ویتامین های B2 ،B1، A و B3 است.
مصرف برخی از داروها همراه با این میوه مقدار آنها را در خون و در نتیجه اثرات سمی آنها را به شدت افزایش می دهد که در بعضی موارد می تواند کشنده باشد. بنابراین نباید همزمان با مصرف داروهایی مانند استاتین (ضد کلسترول)، بنزودیازپین (آرام بخش)، داروهای ضد افسردگی و یا داروهای مربوط به بیماری های قلبی، گریپ فروت مصرف کرد.