چرا کاشت ناخن را توصیه نمی‌کنم؟

مهم‌ترين و شايع‌ترين مضرات کاشت ناخن حساسيت و آلرژي به چسب نگهدارنده قالب کاشت ناخن است يکي ديگر از آسيب‌ها اين است که وقتي افراد کاشت ناخن دارند و مي‌خواهند يک شي‌ء را بلند کنند به دليل بلند بودن ناخن و فاصله‌اي که از سطح سر انگشتان دارد باعث مي‌شود ناخن به سمت عقب برگردانده شود، اين اتفاق در ناخن‌هايي که کاشت ندارند اما بلند هستند هم اتفاق مي‌افتد و در نهايت به بيماري به نام جدا شدن ناخن از بستر منجر مي‌شود.
گاهي وقت‌ها قالب کاشت ناخن کامل پوشيده نمي‌شود و به اصطلاح هوا مي‌گيرد و همين مسئله باعث مي‌شود بين ناخن‌ها جرم تشکيل شود که در طولاني‌مدت رنگ ناخن‌ها را تغيير مي‌دهد.

چه افرادي اصلا ناخن نکارند
به کساني که بيماري عفوني و قارچي دارند توصيه مي‌شود که کاشت انجام ندهند چون اين کار باعث مي‌شود فرد پيشرفت بيماري خود را از چشم دور کند. کساني هم هستند که مستعد عفونت هستند و سيستم دفاعي بدن ضعيفي دارند و چون آنها خودشان مستعد تمام بيماري‌هاي ناخن هستند، با اين کار بيماري را تسريع مي‌کنند.

در چه حالتي خطرناک است؟

از نگاه کلي تفاوت خاصي وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ي پا به دليل اينکه در بيشتر روز در يک فضاي بسته هستند، آسيب‌پذيرترند. رعايت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است به همين دليل کاشت ناخن در پا مي‌تواند خطرناک‌تر باشد.

تنها در اين موارد ناخن بکاريد
کاشت ناخن تا حد امکان توصيه نمي‌شود مگر در مواقع خاص مثل کساني که ناخن‌شان عيب دارد، يعني ناخن هايي که به‌طور ژنتيک ايراد دارند و ظاهر خوبي ندارند آن هم به صورت مقطعي و با رعايت تمام نکات ايمني و بعد از امتحان کردن تمام موارد ايمني و جواب نگرفتن.

نکات ايمني بعد از کاشت
با اجسام آلوده تماس نداشته باشيد، مراقبت کنيد تا ضربه به ناخن‌هاي‌تان نخورد و در کارهاي روزمره هنگام استفاده از مواد شوينده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنيد.

مراقب آلرژي باشيد
هيچ تفاوتي در نوع کاشت وجود ندارد فقط ممکن است اندازه حساسيت‌ها به مواد در افراد متفاوت باشد که در اين‌صورت آن موردي که کمتر حساسيت‌زاست ارجحيت دارد اما در اصل هيچ تفاوتي ندارد.

پيشگيري کنيد
راه‌هاي درمان بستگي به نوع آسيبي دارد که به ناخن‌ها مي‌خورد. اگر ناخن‌ها عفونت کنند با آنتي‌بيوتيک‌ها و موارد لازم درمان صورت مي‌گيرد. اگر جرم به‌وجود بيايد، بايد جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن از سطح هم درمان به اين‌صورت است که ناخن بايد از جا در آورده شود.
اگر در مراحل اوليه درمان صورت گيرد ناخن مجدد رشد خواهد کرد اما اگر زمان زيادي گذشته باشد زير ناخن پوسته‌هايي تشکيل مي‌شود که ديگر مانع از چسبيده شدن ناخن به پوست مي‌شود. اما شرط عقل اين است، که قبل از بروز مشکل به فکر پيشگيري باشيد.