معجزه رنگ ها در شادابی و تناسب اندام شما

همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند که واقعا انسان را لاغر می‌کنند نه اینکه چاقی را استتار کنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان کنید تا لاغر شوید.

آخرین تحقیقات نشان داده، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست(البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشکل اینجاست که در بسیاری از کشورهای دنیا از هر 10 نفر، 8 نفر به اندازه کافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌کنند.

این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی کردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید.

قـــــــرمـــــــز: دوپینگ مثبت برای لاغری
صبحانه فلفل بخورید
شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهرمانان ورزشی موقع صبحانه فلفل قرمز تند می‌خورند. تحقیقی که به‌تازگی در نشریه تغذیه انگلیس به چاپ رسیده نشان می‌دهد، کسانی که موقع صبحانه مواد‌غذایی تند می‌خورند بعد از صبحانه کمتر گرسنه شده و موقع ناهار کمتر غذا می‌خورند. دکتر مولوی، پزشک متخصص کاهش وزن در فلوریدا می‌گوید: کاپساسین ترکیبی که عامل طعم تند فلفل است باعث افزایش ترشح هورمون‌های سرکوب‌گر اشتها می‌شود.

ایده جدید: فلفل قرمزهای خرد شده را با تخم مرغ پخته یا با پنیر و نان میل کنید.

دوپینگ سلامت کنید
با افزودن چغندر به سالاد مدت زمان بیشتری می‌توانید حرکت کنید. محققان دریافته‌اند این سبزی به دوچرخهسواران کمک می‌کند تا استقامت خود را تا ۱۶ درصد افزایش دهند. «استیفن بیلی» فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه اکستر انگلستان می‌گوید:
«به‌نظر می‌رسد چغندر مقدار اکسیژن مورد استفاده حین ورزش را کاهش می‌دهد. نتیجه اینکه عضلات می‌توانند ورزش سنگین را به‌مدت طولانی‌تری تحمل کنند.»

ایده جدید: چغندر را ریز کرده و در سرکه قرمز و روغن زیتون بخوابانید و بعد کباب کنید یا اینکه با پیاز و سیر در روغن تفت دهید.

دندان های سفید داشته باشید
مسواک بزنید، نخ‌دندان بکشید و توت فرنگی بخورید. این میوه خوشمزه حاوی اسید سالسیلیک است و تا حدودی باعث روشن شدن رنگ دندان‌ها می‌شود. توت‌فرنگی می‌تواند از تشکیل پلاک میکروبی (که عامل پوسیدگی و عفونت لثه‌هاست)جلوگیری کند و به‌طور طبیعی حاوی یک ماده سفیدکننده ملایم است که در بسیاری از محصولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.