کیوی: دوست روزهای سرد، یار تناسب اندام

زادگاه کیوی کشور پهن‌آور چین است. زمانی که این میوه در ابتدای قرن بیستم به کشورهای دیگر مانند آمریکا، فرانسه و غیره راه پیدا کرد آن را «انگور چینی» لقب دادند.
کیوی
این میوه‌ی ترش و شیرین طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و یکی از میوه‌های فوق‌العاده برای فصل سرما محسوب می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به گلچینی از خواص کیوی. با ما همراه باشید.

ارزش غذایی کیوی
کیوی از 80 درصد آب تشکیل شده و یک میوه‌ی کم کالری محسوب می‌شود. در واقع 100 گرم از این میوه حدود 47 کیلوکالری به بدن می‌رساند. با مصرف یک عدد کیوی 10 گرم گلوکز و فروکتوز به بدنتان می‌رسد که خیلی زود هم جذب می‌شوند. کیوی یک میوه‌ی بسیار کم چرب است. در هر 100 گرم از این میوه حدود 0.6 گرم چربی وجود دارد که آن هم در دانه‌های سیاه ریز آن نهفته است. این چربی‌ها هم از نوع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای مقابله با پیری پوست لازم و ضروری‌اند.
هر 100 گرم کیوی 3 میلی‌گرم ویتامین E و 0.05 میلی‌گرم ویتامین پیش ساز A به بدنتان می‌رساند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی این میوه برای مقابله با بیماری‌های مختلف به خصوص پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. اگر می‌خواهید قلبتان خوب کار کند کیوی را دریابید.