آموزش ساخت تمیز کننده سطوح معطر

از زمان های گذشته از سرکه برای تمیز کردن و ضدعفونی سطوح مختلف بخصوص در آشپزخانه استفاده میشود ، این مایع جادویی طبیعی بوده و مضررات پاک کننده های شیمیایی بخصوص برای کودکان و حیوانات را ندارد ، شما میتوانید با این آموزش مایع ضدعفونی و تمیز کننده معطر داشته باشید که علاوه بر پاک کردن سطوح از لک و چربی بوی خوبی نیز از خود بر جای خواهد گذاشت.

داخل شیشه ای پوست پرتقال یا لیمو بریزید ، بهتر است پوست مرکبات را خرد کنید تا مقداری بیشتری داخل شیشه جای گیرد ، پس از قرار دادن پوست پرتقال یا لیمو شیشه را با سرکه سفید پر کنید و به مدت 10 روز در جای خشک و خنکی قرار دهید ( داخل کابینت یا کمد مناسب است ).

پس از 10 روز پوست مرکبات را از شیشه خارج کنید و سرکه معطر را برای تمیز کردن سطوح مورد استفاده قرار دهید ، سرکه معطر را میتوانید داخل ظرف خالی شیشه پاک کن بریزید و روی سطوح اسپری کنید سپس با دستمال سطح مورد نظر را خشک و تمیز کنید.

نکته مهم : سرکه بدلیل خاصیتی که دارد ممکن است در بعضی موارد سطح چوبی را کمرنگ کند برای این منظور ابتدا سطح چوبی را با مقدار کمی سرکه تست کنید و اگر رنگ چوب تغییر نکرد به راحتی از آن استفاده کنید ، این مایع ایده آل ترین گزینه برای تمیز کردن کاشی ، سنگ و سطوح سرامیکی است.