5 راه کار سریع برای صاف کردن شکم

آيا مي خواهيد شکم بزرگ تان را سريع کوچک کنيد ؟ ما در اين مقاله راه حل هايي فوق العاده براي لاغري شکم را به شما ارائه مي دهيم.

از کم شروع کنيد
همان طوري که اگر شناکردن را بلد نباشيد، روز اول به قسمت عميق استخر شيرجه نمي زنيد، در اينجا هم در اولين دفعات ، هيچ وقت نبايد از حرکت هاي پيچيده و پيشرفته ي مربوط به عضلات تنه شروع کنيد. از حرکات با دامنه کوتاه شروع کنيد(مثلا يک تخته را به مدت 15 تا 20 ثانيه نگهداريد)، و سپس هنگامي که قدرت عضلات بالاتنه تان بهبود يافت و در انجام حرکت ها مهارت پيدا کرديد اقدام به انجام تمرين هاي دشوارتر کنيد.

عضله هاي زير لگن خود را به کار بگيريد
با به کار گيري اين عضله ها( اين عضله ها آنهايي هستند که با متراکم کردن آنها جريان ادرار قطع مي شود)، قبل و درحين نرمش هاي مربوط به عضلات شکمي، به صورت بهتري عضله هاي عرضي پايين شکم را وارد کار مي کنيد. عضله هاي عرضي دور شکم مانند يک کمربند تنه شما را در بر مي گيرند. اين کار کمک مي کند که ناحيه مياني اندامتان محکم شود.

بر روي ورزش تمرکز کنيد
بسياري اوقات در هنگام انجام تمرين هاي ورزشي، از نظر ذهني توجهي به حرکات خودمان نداريم. تلويزيون تماشا مي کنيم، به کارهايي که بايد انجام بدهيم فکر مي کنيم، يا حتي فقط در فکر آن هستيم که ورزشمان زودتر تمام بشود، به جاي آن که به آنچه انجام مي دهيم توجه داشته باشيم. با تمرکز کردن خوب بر روي ورزش، شما نه تنها کمتر در معرض آسيب ديدن هستيد(زيرا حواستان جمع است و به صداي بدنتان گوش مي دهيد) ، بلکه شما ارتباط ذهن و بدنتان را برقرار مي کنيد که کمک مي کند تا رشته هاي عضلاني بيشتري را به کار بگيريد و در نتيجه نتايج بهتري از کارتان بگيريد.

قفسه سينه را جمع کنيد
در دراز و نشست معمولي، افراد معمولا بدون توجه شيوه درست اين حرکت، بالا و پايين مي روند. احتمالا شما هم همين طور هستيد؟ خوب ، روش درست اين است که هنگامي که در اين حرکت به سمت پايين مي رويد حواستان را جمع کرده و قفسه سينه خود را جمع و بسته نگهداريد. اين کار کمک مي کند که عضله هاي بخش شکم را بيشتر منقبض کنيد، همچنين عضله هاي کمربند شکمي را بيشتر به کار مي گيريد و پشت خود را به خوبي تحت حمايت قرار مي دهيد.

نفس خود را نگه نداريد
عضلات بالاتنه شما براي انجام فعاليت با ظرفيت کامل، نيازمند اکسيژن است، لذا بايد مطمئن باشيد که مرتبا تنفس مي کنيد. به عنوان يک قاعده کلي، لازم است که در آسانترين بخش حرکت، نفس را به درون سينه بکشيد(مثلا در هنگامي که در نرمش کرانچ، به پايين مي آييد) و در هنگامي که بيشترين نيرو را وارد مي کنيد، نفس را بيرون بدهيد( در هنگام بالا بردن تنه در حرکت کرانچ و دراز و نشست).