ژله خرده شیشه

ژله چند بسته . ورقه ژلاتين 10 کوچک . شير 1 ليوان . خامه 1 ليوان . شکر 5 قاشق غذاخوري . وانيل مقداري
ابتدا هر بسته ژله را جداگانه اماده کنيد ، هر بسته را ابتدا با 3/4 ليوان آب جوش حل کنيد و وقتي شفاف شد با 1/2 ليوان آب سرد مخلوط کنيد و داخل يخچال قرار دهيد تا بسته شود ( به اين دليل بايد آب کمتر بريزيد که ژله سفت تر از حد معمول باشد ).
پس از اينکه ژله ها بستند از يخچال خارج کنيد و به شکل مربع و يک اندازه برش بزنيد ، ژله هاي مکعبي را باهم مخلوط کنيد و داخل قالب ژله بريزيد.
براي تهيه کرم ژله بايد شير و شکر را درون قابلمه بريزيد و روي حرارت قرار دهيد و مخلوط کنيد تا وقتي که شکر حل شود سپس از روي حرارت برداريد و خامه و وانيل را به ان اضافه کنيد.
ورقه هاي ژلاتين را داخل کاسه اي بريزيد و چند قاشق اب به ان اضافه کنيد و روي حرارت بخار اب قرار دهيد ، صبر کنيد تا ورقه هاي ژلاتين نرم شوند سپس به مخلوط شير و خامه اضافه کنيد ( شير بايد ولرم باشد تا نبرد ).

ژله موزاييکي
کرم ژله را روي ژله هاي خرد شده بريزيد و قالب ژله را چند ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا ببندد ، پس از آماده شدن قالب ژله را چند دقيقه داخل آب گرم قرار دهيد سپس داخل ظرف سرو برگردانيد ، برش بزنيد و سرو کنيد.
نکته ها : بهتر است از ژله با رنگ هاي تيره استفاده کنيد تا دسر شما جذاب تر باشد ، ميتوانيد بجاي خامه از بستني هم استفاده کنيد ، ژله را با توجه به دستور روي جعبه اش اماده کنيد ( فقط مقدار اب را کمتر در نظر بگيريد تا ژله سفت تر شود ).