لاغری موضعی در قسمت صورت

در حالي که از نظر فني، نمي‌توان تنها در يک ناحيه? خاص، به صورت موضعي وزن کم کرد اما تنها شما نيستيد که فکر مي‌کنيد چطور بخشي از بدنتان، مثلا صورتتان، را لاغر کنيد! کاهش وزن، بطور همزمان و در کل بدن اتفاق خواهد افتاد. با اين حال، خوشبختانه مي‌توانيد کارهايي انجام دهيد تا صورتتان باريک‌تر به نظر بيايديعني لاغري موضعي انجام شود.
براي آنکه بدانيد چطور صورتتان را باريک‌تر جلوه دهيد نکات زير را در نظر داشته باشيد:
اگر اضافه وزن داريد يا اينکه چاق هستيد، مي‌توانيد بواسطه? کاهش وزن، صورتتان را هم لاغر‌تر کنيد. معمولاً چربي اضافه? بدن، اول از صورت محو مي‌شود. پس اگر به اين فکريد که چطور صورتتان را لاغر کنيد، در حاليکه کلاً اضافه وزن داريد، بهترين کاري که مي‌توانيد انجام دهيد اين است که تلاش کنيد تا وزنتان را کاهش دهيد. يک برنامه? غذايي سالم و کم چرب داشته باشيد و به اندازه? مناسبي تمرين هوازي انجام دهيد.

مصرف نمک و شکرتان را کاهش دهيد
بسياري از متخصصين تغذيه بر اين باورند که افزايش وزن در صورت، بدليل حبس شدن آب بجاي چربي در اين ناحيه است. وجود شکر و نمک در برنامه? غذايي شما مي‌تواند باعث احتباس آب و در نتيجه چاق شدن صورت شما شود.
پس براي اينکه صورتتان لاغر‌تر شود، نمک و شکر را از رژيم غذايي خود قطع کنيد. يک برنامه? غذايي کم نمک و کم چربي، سرشار از گوشت کم چرب، ميوه، و سبزيجات در کنار غلات سبوس‌دار داشته باشيد.

به مقدار مناسبي آب بنوشيد
اگر به اندازه? کافي آب ننوشيد، بدنتان به احتمال بيشتري آب ذخيره خواهد کرد. شايد اين بدين دليل باشد که بدنتان گمان مي‌کند آب به اندازه? کافي که نيازهاي بدنتان را پوشش دهد وجود ندارد. پس شروع به ذخيره? آب براي روز مبادا خواهد کرد. بسياري از اين آب‌هادر نواحي صورت، گونه و اطراف چشم ذخيره شده و جلوه? پف کرده‌اي به صورت مي‌دهد. حداقل ? ليتر آب در روز بنوشيد تا از ذخيره? آب پيشگيري نماييد.
اگر با نوشيدن اين مقدار آب مشکل داريد، به جاي آن ميوه و سبزيجات بيشتري بخوريد. ميوه و سبزيجات هم حاوي آبند و به بدن شما کمک مي‌کنند تا هيدراته بماند. همچنين حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني هم هستند و براي سلامت شما مفيدند. فيبر درون ميوه و سبزي هم کمک مي‌کند تا براي مدت بيشتري سير باشيد، در نتيجه کاهش مصرف خوراکي‌هاي شور، شيرين و چرب برايتان راحت‌تر خواهد شد.

دارو‌هايتان را بررسي کنيد
بسياري از دارو‌ها، چه آن‌هايي که با نسخه فروخته مي‌شوند، چه آن‌هايي که همه جا در دسترسند، مي‌توانند باعث احتباس آب در صورت شوند. اگر مي‌خواهيد صورتتان لاغر شود، بايد مصرف داروهايي که باعث حبس آب در صورت مي‌شوند را کاهش داده يا قطع کنيد. البته حتما پيش از چنين کاري با پزشکتان درباره داروهاي تجويز شده مشورت کنيد و از او درباره? جايگزين‌هاي آن دارو سوال کنيد، جايگزيني که آب را حبس نکند. يادتان باشد بايد هر دارويي که دکترتان تشخيص مي‌دهد و لازم مي‌داند را مصرف کنيد، حتي اگر باعث شود صورتتان پف کند.

از مصرف الکل بپرهيزيد
الکل هم يک عامل شايع ديگر براي چاقي صورت است. الکل نيز منجر به کم آبي بدن، و نتيجتاً احتباس آب در صورت مي‌شود. همچنين حاوي مقدار زيادي کالري تهي است، پس اگر مي‌خواهيد صورتتان يا هر جاي ديگر بدنتان لاغر شود، بايد به نوشيدن الکل يک نه جدي بگوييد.