طرزز تهیه ژله آکواریومی

مواد لازم براي تهيه ژله آکواريومي:
-ژله آبي
-پاستيل به شکل ماهي و ...
-شکلات هاي سنگي

براي تهيه اين ژله از ژله آبي رنگ استفاده مي کنيم ومي توانيد توي تنگ ماهي درست کنيد تا واقعي تر به نظر بياد .يا توي ظرف پيرکس مستطيل که تداعي آکواريوم بشه.از پاستيل به شکل ماهي، کوسه، ستاره دريايي و... وهمچنين پاستيل هايي که الان به اسم پاستيل ترش فروخته مي شه به عنوان گياهان دريايي و جلبک ميتوان براي تهيه اين ژله استفاده کرد.
طرز تهيه ژله آکواريومي:
ژله رو طبق دستور روي قوطي درست مي کنيم.و اون رو توي يخچال مي ذاريم.تا زماني که به غلظت سفيده تخم مرغ برسه.مواظب باشيد کاملا بسته نشود.شکلات هاي سنگي رو ته ظرف ميريزيم و ژله رو با قاشق آروم روي اونها مي ريزيم.بعد با انبر شيريني ماهي ها و گياهان دريايي رو توي ژله مي گذاريم.

درباره درست کردن ژله حتما” خيلي شنيده ايد. شما با خريد يك بسته پودر ژله و خواندن دستور پشت بسته ژله به راحتي مي توانيد ژله خوشمزه و خوشرنگي را درست کنيد.براي درست کردن ژله نياز به آب سرد و آب جوش به يك ميزان است.

اما ژله اي که به اين سادگي درست ميشود خودش را در ظرفي مناسب يا با تزئيني زيبا بهتر نشان ميدهد. يك غذاي خوب سه جنبه داره: مزه غذا که 50 ، دوم قياقه غذا ودر نهايت عطر و بوي غذا که 10 درصد جذابيت غذا را شامل مي شود.

برگرداندن ژله:
در داخل ظرفي که براي تهيه و فرم دادن ژله انتخاب كرده ايد آب سرد بريزيد و خالي كنيد تا ظرفتان خيس شود و بعد براي چند دقيقه آن را داخل فريزر قرار دهيد و بعد ژله يا دسر مايع را در آن بريزيد.
بعد از بستن ژله اول لبه هاي ژله را با کارد از قالب جدا کنيد و براي چند ثانيه قالب را در ظرف آب جوش قرار دهيد و بعد يك ظرف مسطح رو خيس کنيد و روي دهانه قالب ژله قرار دهيد و بعد دستتون را بر گردانيد .با اين کار(خيس کردن ظرف) مي توانيد در صورتي كه ژله وسط ظرف نبود با يه تکان آن را وسط ظرف بياوريد.

نكاتي در رابطه با ژله:
هيچ گاه از آناناس تازه براي تهيه ژله استفاده نكنيد. آناناس شامل آنزيمي است كه مانع از بسته شدن ژله خواهد شد.براي تزيين ژله از كمپوت آنانس استفاده كنيد. مي توانيد آنانس تازه را براي مدت كوتاهي مثلا 5 دقيقه بجوشانيد تا آنزيم آن از بين برود.درباره آناناس كال، راهكار لذيذي توصيه مي كنيم.قسمت سر و پوست آن را جدا كنيد. ورقه ورقه ببريد و در ظرفي بريزيد. روي آن را با آب و شكر بپوشانيد و چند دقيقه بجوشانيد. سپس درون يخچال قرار دهيد تا ترد و خوشمزه شود.