تفاوت های لیپوساکشن، لیپولیز و لیپوماتیک؟!

امروزه ليپوماتيک، يکي از بي خطرترين روش هاي درماني براي از بين بردن سلوليت ها و تجمع چربي هاي اضافه در بدن است. اين روش مي تواند براي رفع چاقي موضعي و تخليه بي خطر چربي هاي ناحيه پهلو، فيله پشت، بازو، سينه آقايان (در موارد ابتلا به ژنيکوماستي يا بزرگي سينه در مردان)، غبغب، ران و شکم، بسيار موثر باشد و براي درمان تومورهاي خوش خيم چربي هم به کار مي رود».
اينها را دکتر بهروز باريک بين، متخصص پوست و قائم مقام مرکز تحقيقات ليزر ايران درباره اين روش درماني جديد براي رفع چاقي هاي موضعي مي گويد و در ادامه به سوال هاي ديگري درباره ليپوماتيک و بايدها و نبايدهاي آن پاسخ مي دهد.

ليپوماتيک هم نوعي ليزر است؟
ليپوماتيک، روشي است که به وسيله آن مي توان با کمک امواج اينفراسونيک روي بافت چربي اضافه بدن تاثير گذاشت و سلول هاي چربي را از يکديگر جدا کرد، آنها را به صورت مايع درآورد و از بدن خارج کرد.

تفاوت ليپوماتيک با ليزر ليپوليز؟
چربي ها را مي توان با روش هاي مختلفي مانند استفاده از امواج اولتراسونيک، ليزر ليپوليز يا ليپوساکشن از بدن خارج کرد. امواج اولتراسونيک، چربي ها را ذوب و آنها را آماده خروج از بدن مي کند. با ليزر ليپوليز، بافت چربي ذوب و به وسيله متخصص از بدن خارج مي شود. چربي هاي ذوب شده در روش ليپوليز، ديگر قابل استفاده نخواهند بود در حالي که در روش ليپوماتيک، هيچ گونه حرارتي توليد نمي شود و چربي ها نمي سوزند. از اين رو، خطر سوختگي پوست هم با استفاده از اين روش وجود نخواهدداشت. ضمن اينکه چربي خارج شده به وسيله روش ليپوماتيک (با وجود مايع بودن)، به دليل اينکه حرارتي نديده است، قابليت تزريق در قسمت هاي مختلف بدن بيمار را خواهد داشت.