تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

در عصر حاضر دانشجويان بسياري در سراسر دنيا تمايل به تحصيل رايگان در دانشگاه هاي معتبر اروپا دارند. شرايط تحصيل در اتريش در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس بسيار مطلوب بوده و رايگان ميباشد. متقاضيان تحصيل در اتريش در مقطع دکتري ميتوانند حقوق نيز دريافت کنند. از آنجايي که جهت تحصيل در دانشگاه هاي معتبر معمولا دانشجويان متحمل شهريه هاي بالا ميشوند، متقاضيان کمک هزينه هاي تحصيلي بسيار زيادند اما اکثرا مشاهده ميکنيم اين کمک هزينه ها يا به اصطلاح همان fund به اقل افراد تعلق ميگيرد. لذا اهميت تحصيل در اتريش با بهره گيري از امکانات عالي دانشگاه هايي که جزء يکصد دانشگاه اول هستندمانند دانشگاه مرکزي وين و يا دانشگاه تکنيک وين بالا رفته و با توجه به رايگان بودن تحصيل، مورد توجه قرار ميگيرد. اگر خواهان تحصيل در کشور اتريش به طور رايگان ميباشيد جهت عدم اتلاف وقت و تسريع در امر مهاجرتتان، با مشاوراين ما تماس حاصل نماييد.

زبان رايج و رسمي کشوراتريش، آلماني مي باشد و جهت تحصيل در اتريش در اغلب مواقع بايد زبان آلماني بدانيد.البته افرادي که تمايل به تحصيل در اتريش به زبان انگليسي دارند ميتوانند درمقاطع فوق ليسانس و دکتراي رشته‌هاي مشخصي به زبان انگليسي تحصيل کنند. در صورت تحصيل در اتريش به زبان انگليسي، نياز به ارائه ي مدرک زبان انگليسي ميباشد و در غير اين صورت نيازي به ارائه ي مدرک زبان اصلا نيست. تحصيل در اتريش اين امکان را به متقاضيان ميدهد تا بدون نياز به ارائه ي مدارک زبان انگليسي و يا آلماني در دانشگاه پذيرش شوند.

اگر شما در ايران دانشجوي دانشگاه هاي آزاد يا سراسري هستيد و يا از اين دانشگاه ها فارغ التحصيل شده ايد نيز ميتوانيد جهت تحصيل رايگان در اروپا از دانشگاه هاي اتريش پذيرش بگيريد.تحصيل در اتريشهنوز تقريبا رايگان ميباشد. اما فرصت ثبت نام جهت تحصيل رايگان در کشور اتريش بر اساس قواعد اخير اتحاديه رو به اتمام است، لذا به اطلاع ميرسانيم هرچه سريعتر اقدام نماييد.

در حال حاضرجهت تحصيل در اتريش، شهريه ي دانشگاه براي دانشجويان خارجي –نظير مهاجران ايراني –حدودا ترمي 380 يورو مي باشد،يعني کمتر از ? ميليون تومان.

دريافت پذيرش جهت تحصيل در دانشگاه هاي اتريش، شرط دريافت ويزا از سوي دولت اتريش است. براي اخذ پذيرش تحصيلي دانشگاه هاي اتريش در هر رشته اي، داوطلب ميبايست دانشجوي همان رشته در کشور خود باشد. اخذ نامه ي اشتغال به تحصيل براي دانشجويان و نامه ي عدم منع تحصيل براي فارغ التحصيلان، جهت تحصيل در کشور اتريش الزاميست. جهت کسب اطلاعات کامل در مورد مدارک مورد نياز، با متخصصين امور مهاجرت در موسسه ي حقوقي ملکپور تماس حاصل فرماييد.

جهت تحصيل در اتريش، ديپلم دبيرستان به تنهايي قابل قبول دانشگاه هاي آن نيست و قبولي در کنکور دانشگاه (سراسري يا دانشگاه آزاد) در رشته و مقطع مورد نظر، پيش شرط درخواست پذيرش از اتريش مي باشد. توجه داشته باشيد اگر دانشجوي مقطع ليسانس هستيد و حداقل ? ترم از دانشگاه را پاس کرده ايد نيز ميتوانيد با گرفتن نامه ي اشتغال به تحصيل، جهت اخذ پذيرش از دانشگاه هاي اتريش و تحصيل در اتريش اقدام نماييد.

دانشجوياني که دردانشگاه هاي داخل کشور به تحصيل مشغول مي باشند و يا بوده اند، بايستي گواهي صادره از دانشگاه و ريزنمرات مهر وموم شده ي خود را ارائه دهند. در اين گواهي بايد منعکس باشد که شخص متقاضي از ادامه تحصيل منع نشده است. لازم به ذکر است که اصل مدارک جهت اخذ پذيرش و تحصيل در اتريش مورد نياز است.

دانشکده هاي هنرهاي عالي، و دانشگاه ها در برخي از رشته ها (مانند پزشکي، داروسازي، اقتصاد و روانشناسي) امتحان ورودي - شامل امتحان کتبي و مصاحبه حضوري - نيز برگزار مي کنند. براي تحصيل در اتريشبايد در اين امتحان ورودي شخصا شرکت نماييد.

فرصت درخواست پذيرش دانشگاه جهت تحصيل در اتريش براي ترم تابستاني تا اول فوريه يا آخر ژانويه و براي ترم زمستاني تا اول سپتامبر يا آخر آگوست مي باشد. يعني مراکز مرتبط بايد مدارک شخص را تا زمانهاي نامبرده دريافت کرده باشند. لازم به ذکر است در صورتي که خواهان تحصيل در اتريش به شکل تحصيل رايگان هستيد، نياز است هرچه سريعتر اقدام فرماييد تا تغيير قواعد و قوانين دانشگاه يا کشور ها مانع راه شما نباشند.

دانشجويان خارجي بايد پس از ثبت نام در دانشگاه هاي اتريش جهت فراگيري زبان آلماني و در اغلب موارد در صورت کم بودن نمرات چهار سال دبيرستان در دروس اصلي و مرتبط با رشته تحصيلي انتخاب شده، براي اين دروس، يک دوره يک ساله تا دوساله ي پيش دانشگاهي (Vorstudienlehrgang) را بگذرانند.

دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي سراسري بالاترين امتياز را جهت تحصيل در اتريش دارند.