گن لاغری واقعا لاغرمان می‌کند؟

سلوليت يا چاقي موضعي، اصطلاحي کاملا عاميانه است. اگر به پوست بچه‌ها دقت کنيد، مي‌بينيد نرم و يکنواخت است و اگر آن را بين دو انگشت بگيريد، حس مي‌کنيد لايه‌هاي زيرپوستي در تمام نواحي يکنواخت هستند...
يعني يک قسمت نرم‌تر و يک قسمت ضخيم‌تر نيست. به تدريج که سن بالا مي‌رود پوست نواحي‌اي مثل شکم، باسن و ران اين حالت يکنواختي را از دست مي‌دهد و مثل پوست پرتقال مي‌شود يعني منافذ واضح و برخي قسمت‌ها برجسته‌تر و برخي قسمت‌ها فرورفته مي‌شوند. به اين حالت «سلوليت» مي‌گويند. درواقع با افزايش سن به دليل چاقي‌هاي موضعي و رژيم‌هاي غذايي، پوست دچار سلوليت مي‌شود. از آنجا که افراد تمايل زيادي به برطرف کردن سلوليت دارند، سودجويان سعي مي‌کنند با انواع و اقسام ترفندها، راه‌هايي براي درمان آن معرفي کنند و کالاي خود را به فروش برسانند.‌ يکي از اين کالاها ماساژور است. ماساژ شايد به صورت موقتي در حد دارونما کارساز باشد اما واقعا کارايي خاصي ندارد.
پس مطمئنا استفاده از گن‌هايي که ادعا مي‌شود با ميکروماساژ ملايم باعث لاغري موضعي و رفع سلوليت مي‌شوند نيز سودمند نيستند. ادعا مي‌شود اين گن‌ها جريان خون و لنف را افزايش مي‌دهند اما خيلي بعيد به نظر مي‌رسد که گن‌ها چنين تاثيري داشته باشند هرچند که حتي اگر واقعا چنين خاصيتي داشته باشند، باز هم تاثيري در لاغري ندارند. بسياري از افراد به اشتباه فکر مي‌‌کنند افزايش جريان خون باعث لاغري مي‌شود در صورتي که اصلا اين‌طور نيست و افزايش يا کاهش جريان خون در موضع، تاثيري در شکل‌گيري يا از بين رفتن توده چربي و سلوليت ندارد. تنها راه از بين بردن سلوليت کاهش مصرف کالري و انجام ورزش‌هاي هوازي است. سلوليت به هيچ‌وجه به‌راحتي از بين نمي‌رود. اولين چربي‌اي که آب مي‌شود و مي‌سوزد، آخرين چربي‌اي است که ذخيره شده است.