رژیم غذایی در فصل بهار برای تناسب اندام

رژیم غذایی فصل بهار چگونه باید باشد؟
درست است که اکثرما برای کاهش و یا فازایش وزن به سراغ رژیم غذایی خاص می رویم اما گاهی باید به فکر سلامتی بودو با نیت حفظ سلامتی در مقاطع زمانی مختلف در طول سال به سراغ یک رژیم غذایی رفت.
رژیم غذایی فصول مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و البته نیاز بدن تنظیم می شوند که در اولین بخش آن به سراغ رژیم غذایی بهاری رفته ایم تا در 10 شماره نکات مهم تغذیه ای در فصل بهار را برایتان بگوییم.

ا- برای خوردن مواد غذایی تازه پافشاری کنید
برای خود در این فصل یک قانون کلی وضع کنید و طبق ان تا حد امکان مواد غذایی تازه و میوه و سبزیجات با کیفیت مصرف کنید.

2- هر روز یک وعده میوه بخورید
در طول روز حداقل یک وعده کامل از میوه و سبزیجات بخورید و با حفظ این ثبات مصرف میوه و سبزیجات به نیاز پوست و مویتان در فصل بهار پاسخ دهید.

3- نوشیدنی های بهاری بنوشید
مثل همیشه نوشابه های گازدار و نوشیدنی های صنعتی را کنار بگذارید و به سراغ نوشیدنی های طبیعی بروید. یک متخصص تغذیه می گوید: در فصل بهار شرایط و دمای هوا فرصت مناسبی است تا با نوشیدن آبمیوه های طبیعی مکانسیم بدن را به در مسیر کاهش چربی و کلسترول خود قرار دهیم.

4-هیچ وعده غذایی را حذف نکنید
نه تنها در بهار بلکه در هیچ یکی از فصول سال وعده های غذایی را ناقص نکنید. به دلیل طولانی تر بودن ساعات روز در فصل بهار به طبع بدن به دلیل فعالیت بیشتر نیاز به مصرف غذا در دفعات بیشتری دارد اما مراقب اضافه وزن باشید و تا حد ممکن وعده های غذایی سبک میل کنید تا رژیم “لاغری” و سلامت شما مختل نشود.

5- به حرف شکمتان گوش دهید
همانطو که گفته شد در این فصل ها بیشتر احساس گرسنگی به سراغ شما خواهد امد که حتما باید پاسخ داده شود چرا که اگر در هنگام گرسنگی چیزی نخورید برای دستگاه گوارشتان مشکل پیش خواهد امد ولی باید برای حفظ تعادل وزن حدالامکان از مواد غذایی کم کالری و سبک مصرف کنید.

6- مراقب کربوهیدرات ها باشید
برای رفع گرسنگی به سراغ نان می روید اما چه نوع نانی؟ نان سبوس دار مثل نان سنگک بهترین نوع نان برای اکثر افراد با رژی های غذایی مختلف است.