شرایط اصلی بورس در کشور آلمان

از شرايط دريافت بورسيه تحصيلي در آلمان، مي‌توان به نمرات خوب در مقطع کارشناسي اشاره کرد. همانطور که مي دانيد کشور آلمان و يا هر کشور ديگري با توجه به اينکه فردي از لحاظ تحصيلي در نمره يAهست اين امکان را ايجاد کرده است که بتوانند از طريق بورس تحصيلي وارد کشور شوند و از امکانات آن کشور بهره مند شوند.

مورد ديگر در پذيرش تحصيلي در کشور آلمان اتمام تحصيل در موعد مقرر مي باشد. تمامي کشورها براي دادن بورس کليه ي شرايط يک دانشجو را از لحاظ تحصيلي بررسي مي کند.

علاوه بر اين، نامه پذيرش از استاد راهنما، بخصوص براي دانشجويان مقطع دکترا الزامي است. آنچه براي اکثر موسسات اهميت دارد، اطمينان از بازگشت متقاضي به کشورش پس از اتمام دوران تحصيل در آلمان است، تا از اين طريق علاوه بر انتقال تجربياتش به سايرين، وجهه مثبتي نيز از جامعه و فرهنگ آلمان به مردم کشور خود منتقل کند.

مدارک لازم جهت دريافت پذيرش از دانشگاههاي آلمان در دوره هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد به صورت زير است. البته ممکن است برخي دانشگاه ها براي صدور پذيرش، مدرک ديگري را از دانشجو درخواست نمايند:

?- ترجمه مدرک ديپلم، پيش دانشگاهي و کارشناسي (حسب مورد)
?- ريز نمرات ديپلم، پيش دانشگاهي و کارشناسي (حسب مورد)
?- کپي صفحه اول پاسپورت با اعتبار بيش از ?ماه
?- شش قطعه عکس ?*?
?- مدرک زبان آلماني (در صورت وجود)
?- مدرک زبان انگليسي (در صورت وجود)
?- رزومه کامل
?- دو عدد توصيه نامه از اساتيد قبلي (حسب مورد)
?-پروپوزال (حسب مورد)
??- بيانيه هدف (SOP: Statement of Purpose)

نکته: لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصيلي بايد به تاييد سفارت آلمان برسد که همه روزه از يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 تا 11:00 اين کار امکان پذير است.مدارک ابتدا بايد به تاييد وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نيز تاييد نمايد.