مزایا و معایب کاشت ناخن

ناخن در کاشت هيچ آسيبي نمي‌بيند زيرا تا وقتي که ناخن رشد مي‌کند و فرد احتياج به ترميم پيدا مي‌کند يعني ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضي مواقع کاشت براي کساني که عادت به‌جويدن ناخن دارند هم پيشنهاد مي‌شود زيرا به دليل بدمزگي مواد و کنده نشدنش اين عادت از سر آنها مي‌افتد. چسب ناخن حساسيت‌زا نيست اما ممکن است برخي به مواد کاشت حساسيت داشته باشند که در آن صورت پوست آنها دچار اگزما مي‌شود و بايد هرچه سريع‌تر کاشت را بردارند.

کدام روش کاشت ناخن کم ضررتراست؟
مقايسه انواع کاشت‌ها با هم
کاشت پودري کاشتي است که 80درصد در کل ايران انجام مي‌شود. کاشت‌هاي ژله‌اي 15درصد و کاشت‌هاي ديگر تنها 5 درصد مخاطب دارند. کاشت پودري کاشت مادر است و اکثرا با کاشت‌هاي ديگر ترکيب مي‌شود و دوام بيشتري دارد.البته دوام هر کاشتي به نحوه و نوع اجراي آن نيز بستگي دارد.
کاشت ژله‌اي ناخن کاشت زيبايي است که در مناطق شرجي دوام بيشتري دارد اما اگر مواد کاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوايي چه خشک و چه شرجي تا يک ماه دوام مي‌آورد. کاشت‌هاي ديگر هم ترکيبي است يا با مواد مختلف و شيوه‌هاي متفاوت مثل کاشت ديپينگ، کاشت سيلک يا کاشت فيبري انجام مي‌شود.

عوامل ترک خوردن مواد کاشت ناخن
اگر کاشت ژله‌اي باشد معمولا در مکان خشک ترک مي‌خورد. اگر کاشت پودري باشد يا کمتر از حد مواد گذاشته‌ايد و با کارهاي روزمره خانه آسيب‌پذير شده يا زياد سوهان‌کشي کرده‌ايد و مواد نازک شده يا مواد پودرتان مرغوب نيست يا قلموي‌تان خوب به ليکوييد آغشته نشده و پودرتان خوب خيس نشده و جذب صدف نشده احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زياد است.
دلايل بسيار است ولي اگر مراحل را به دقت انجام دهيد مواد نه ترک مي‌خورد و نه مي‌شکند. در کاشت ناخن، موادگيري مهم‌ترين بخش ترميم يا کاشت است و نياز به تمرين بسيار دارد.