روش های تناسب اندام در ۱۶ کشور جهان

اين روزها تناسب اندام و زيبايي دغدغه و هدف بسياري از ماست و براي رسيدن به آن راه هاي مختلفي را آزمايش و تجربه مي کنيم. البته اين آزمون و خطا معمولا افراد چاق يا دچار اضافه وزن را بيشتر درگير مي کند و هميشه هم به نتيجه دلخواه آنها نمي رسد...
در واقع در ميان روزمر گي هاي پرمشغله امروز بسياري از ما دنبال راه هاي سريع براي رسيدن به تناسب اندام يا لاغري و کاهش وزن هستيم. بارها براي پيدا کردن اين راه ها به عجيب ترين و ناکارآمدترين ابزارها مانند قرص ها يا دستگاه هاي مختلف هم متوسل مي شويم در حالي که طبيعت هميشه بهترين راه ها را پيش روي ما مي گذارد. روش هاي طبيعي مانند اصلاح روشزندگي، تغذيه و ورزش مي تواند با تنظيم سوخت و ساز بدن، ما را به وزن طبيعي و دلخواه مان برساند. با اين اوصاف، بد نيست با تجربه افراد ديگر در زمينه کاهش وزن در نقاط ديگر جهان هم آشنا شويد تا بتوانيد بهترين و نزديک ترين راه به سبک زندگي و روحيه تان را خودتان انتخاب کنيد.

? چاي گياهي ويژه آفريقايي
اغلب ما عادت داريم در طول روز چاي يا قهوه شيرين بخوريم، در حالي که آفريقايي ها به جاي هر کدام از اينها يک فنجان چاي گياهي در روز مي خورند. اين چاي گياهي که به نام «ريبوس» معروف است، از گياهي تهيه مي شود که خودش طعم شيريني دارد. البته مردم اين کشور علاقه زيادي به چاي سبز هم دارند. تحقيقات گوناگون اين موضوع را ثابت کرده که اين چاي در کاهش وزن و پيشگيري از بسياري بيماري ها نقش اساسي و مهمي دارد.

? باغچه هاي خانگي در روسي
طبيعت و جغرافياي روسيه آب و خاکي حاصلخيز براي مردمانش به ارمغان آورده است و درست به همين دليل اغلب مردم اين کشور اوقات فراغت خودشان را به کاشتن و نگهداري از گياهان مختلف در باغچه هايشان مي گذرانند. درواقع يک باغچه که براساس اندازه خانه ها مي تواند کوچک يا حتي بزرگ باشد، به جزئي ثابت و جدانشدني از خانه هاي مردم روسيه تبديل شده است. آنها ميوه ها و سبزي هاي متنوع و مورد نيازشان را در همين باغچه هاي خانگي مي کارند و از طريق اين باغچه ها مي توانند مواد غذايي تازه و سالم را در سبد غذايي روزانه شان قرار بدهند. اين روند در طول سال ها باعث افزايش متوسط طول عمر و ارتقاي سطح سلامت مردم اين کشور شده است. از طرفي استفاده کافي از سبزيجات و ميوه هاي تازه و سالم باعث مي شود فيبر لازم بدن تامين و از انباشته شدن چربي ها جلوگيري شود.

? صبحانه به سبک آلماني
علاوه بر مواد غذايي و گياهان خاص، عادت هاي غذايي هم تاثير قابل توجهي بر حفظ تناسب اندام و رسيدن به وزن طبيعي بدن دارند. آلماني ها مهم ترين دليل تناسب اندام خودشان را در خوردن صبحانه کامل مي دانند. براساس آخرين تحقيقاتي که در اين زمينه در کشور آلمان انجام شده است، ?? درصد آلماني ها عادت دارند صبحانه کاملي بخورند و اين درحالي است که تنها ?? درصد آمريکايي ها چنين عادتي دارند. صبحانه کامل آلماني ها معمولا شامل غلات کامل، انواع نان و ميوه است که همه داراي منابع زيادي از فيبرهاي مفيد براي بدن هستند. آلماني ها با خوردن صبحانه مفصل در واقع از پرخوري و خوردن خوردني هاي غيرضروري جلوگيري مي کنند.

? دوچرخه سواري در ميان لاله هاي هلندي
در سرزمين آسياب هاي بادي و گل ها و لاله هاي زيبا، اغلب مردم به دوچرخه سواري علاقه مند هستند. اين علاقه آنقدر جدي است که در بعضي از مناطق شهر آمستردام، براي دوچرخه سواران هم چراغ قرمز نصب شده است. در اين کشور با جمعيتي کمتر از ?? ميليون نفر حدود ?? ميليون دوچرخه وجود دارد. اين به معناي آن است که تقريبا تمام مردم اين کشور دوچرخه دارند. براساس آمار منتشرشده در اين زمينه، ?? درصد مردم هلند به طور منظم از دوچرخه استفاده مي کنند. کارشناسان ثابت کرده اند دوچرخه سواري و پدال زدن با شدت متوسط و نه چندان زياد و سريع در هر ساعت ??? کيلوکالري انرژي مي سوزاند.

? رونق غذاهاي خانگي در لهستان
مردم لهستان برخلاف بسياري از ما و ديگر مردم جهان چندان تمايلي به خوردن غذا در رستوران و خارج از خانه ندارند. آنها طعم غذاهاي خانگي را ترجيح مي دهند. به همين دليل مردم اين کشور تنها ? درصد از درآمد خانواده را به خوردن غذا در خارج از خانه اختصاص مي دهند. اين در حالي است که اين رقم در آمريکا تا ?? درصد هم مي رسد. به عقيده پزشکان فست فودها و غذهاي طبخ شده در اغلب رستوران ها به خاطر نمک و چربي زياد، عامل مهمي براي اضافه وزن افراد محسوب مي شوند و لهستاني ها با داشتن اين عادت غذايي به کنترل وزنشان کمک مي کنند.