دسترسی روستاها به آب بدون باکتری ابداع گالونی که آب را تصفیه می‌کند

محققان یک گالون آب ابداع کرده اند که می تواند 5 گالون آب را برای آشامیدن و استحمام تصفیه کند و برای ساکنان دهکده های دور دست و افرادی که اردو می‌زنند مناسب است.

ابداع گالونی که آب را تصفیه می‌کند
گالون نجات زندگی دارای یک سیستم تصفیه است که می تواند 18.5 لیتر آب را در یک زمان تصفیه کند و در کنار آن یک بخش اضافه مربوط به آب استحمام است که می توان از آن برای نظافت استفاده کرد.
تاکنون دستگاه های تصفیه آب بسیاری ساخته شده است اما اکثر آنها در یک زمان میزان اندکی از آب را تصفیه می کند و در عین حال دستگاه هایی ساخته شده که از قابلیت حمل مقادیر قابل توجهی آب برخوردارند اما الزاما فیلتر تصفیه آب ندارند، اما جریکن می تواند هر دو کار را با هم انجام دهد.
این گالون تصفیه آب می تواند 99.999995 درصد از باکتریها، 99.999 درصد از ویروسها و تمام میکروبهای بیماریزای آب را از بین ببرد و 5 گالون آب پاکیزه و قابل حمل ارائه کند. این دستگاه همچنین اظهار داشته است که کربن فعال شده آن می تواند پس مانده های شیمیایی را کاهش دهد.
این گالون می تواند به عنوان وسیله ای برای حمل آب و سیستم تصفیه آب در مناطق روستایی به کار برده شود که به آب آشامیدنی پاکیزه دسترسی ندارند.
گالون جریکن درحال حاضر در مناطق دور افتاده مالزی، هائیتی و سیرالئون توزیع شده است.
این دستگاه با قیمت 260 دلار به فروش می رسد و قسمت اضافه برای پاکیزگی با قیمت 38 دلار قابل خرید و فروش است.
منبع:خبرگزاری مهر